معرفی سیستم های اطلاعاتی و کاربرد آن

معرفی سیستم های اطلاعاتی و کاربرد آن
1396/06/28
مریم رضاپور نیاری - عطیه سادات ایروانیان
*معرفی انواع سیستم های اطلاعاتی،*معرفی راهکار ERP ، *معرفی مباحث BPM ، *معرفی راهکار SharePointSharePointSharePointSharePoint ، *قابلیت های راهکار مورد استفاده در معاونت توسعه(سیستم سفیر)
آمفی تئاتر ساختمان شماره 2
 

بررسی ابزارهای تحلیل رفتار مخاطبان در وب سایت ها

بررسی ابزارهای تحلیل رفتار مخاطبان در وب سایت ها
1396/06/21
خانم زهرا عندلیب
• مقدمه ای بر ضرورت تحلیل • تعریف معیارهای تحلیل • معرفی محصولات • مقایسه محصولات
آمفی تئاتر ساختمان شماره 2
 

بررسی معماری رسانه های نوین

بررسی معماری رسانه های نوین
1396-6-14
خانم قاسمی و خانم مرتضوی
1 - مقدمه، 2 - معرفی پروژه SAM، 3 - نیازمندی های پروژه SAM، 4 - مولفه های نر مافزاری SAM، 5 - سناریوی پس از عملیاتی شدن SAM، 6 - معماری SAM، 7 - مزایای ارائه پلتفرم جامع معماری رسانه های نوین در سازمان
آمفی تئاتر ساختمان شماره 2
 

تحلیل رفتار مخاطبان سایت ها

سمینار داخلی تحلیل رفتار مخاطبان سایت ها ارائه شده توسط حانم عندلیب در تاریخ 21 شهریور 96


96-06-14-معماری رسانه های نوین-قاسمی و مرتضوی.pdf

معرفی سیستم های اطلاعاتی و کاربرد آن

زیرساخت ویدئویی مجازی‌سازی شده

زیرساخت ویدئویی مجازی‌سازی شده

در سالهای اخیر صنعت IT دستخوش تحول قابل توجهی در راستای مجازی‌سازی و نرم‌افزاری شدن منابع بوده است و از طرفی پیدایش سرویس‌های ویدیویی مالتی اسکرین )امکان دریافت سرویس‌های ویدیویی توسط گیرنده‌هایی با ابعاد مختلف صفحه‌های نمایش (در سالهای اخیر نیاز به نوع جدیدی از پردازش ویدیو را مطرح نموده است.

از سوی دیگر در زنجیره ارائه سرویس‌های پولی )شامل تولید کنندگان محتوا، برودکسترها و اپراتورها( همه بازیگران به دنبال ارائه سرویس‌های ویدیویی جدید و با کیفیت بالا به گیرنده‌های مشترکین خود، در حداقل زمان و با حداقل هزینه هستند. ایجاد زیرساخت لازم برای ارائه این سرویس‌ها به روش سنتی با حداکثر بار پردازشی، شبکهای و ذخیره‌سازی پیش‌بینی شده و استفاده از تکنولوژی ثابت مقیاس ناپذیر، توسعه آن را نیازمند هزینه‌های مجدد می‌نماید، بنابراین ارتقاءها، به ندرت و تدریجی رخ می‌دهد. به بیان دیگر در معماری سنتی تلویزیون برای هر یک از سرویس‌ها، زیرساخت و چرخه کاری مجزا اختصاص داده می‌شود، در حالی که در زیرساخت ویدیویی مجازی‌سازی شده؛ زیرساخت انعطاف‌پذیری از منابع ویدیویی، شبکه، ذخیره‌سازی و ... وجود دارد، که میتوان با هم‌آواسازی، چرخه‌های کاری موردنظر سرویس‌ها را پیاده‌سازی کرد.

همچنین مشارکت فناوری‌های NFV و SDN در شبکه‌های سرویس‌دهندگان با هدف ایجاد سازگاری و انعطاف‌پذیری، باعث نفوذ تکنولوژی‌های "مجازی‌سازی" و "ابر" در زیرساخت ارائه سرویس‌های ویدیویی شده است. لذا در این گزارش به معرفی تکنولوژی نوین "زیرساخت ویدیویی مجازیسازی شده" (VVI که در برخی از مراجع با عنوان Headend مجازی‌سازی شده شناخته می‌شود) پرداخته شده و راهکارهای مطرح دنیا در این خصوص بررسی می‌گردد.


VVI-96.02.19.pdf

تلویزیون هیبرید، برودکست و برودبند

تلویزیون هیبرید، برودکست و برودبند

امروزه شبکه برودبند بیش از یک شبکه محسوب می‌شود و حجم عظیمی از محتوا را در انواع گوناگون ارائه می‌دهد. همگرایی محیط وب با محیط راحت و مناسب تلویزیون به جای کامپیوتر شخصی، می‌تواند میزان زیادی محتوای جذاب و سرگرم‌کننده را به مخاطبان ارائه دهد.

در حال حاضر با گستردگی شبکه برودبند و رشد پهنای باند، می‌توان با ارائه محتوای غنی، پذیرش زیادی در این بستر ایجاد کرد. کارخانه‌های سازنده تجهیزات کاربر نیز شروع به ارائه دستگاه‌های تلویزیون هیبرید و ست‌تاپ‌باکس‌هایی کرده‌اند که قابلیت نمایش هر دو برنامه تلویزیونی و خدمات ارزش‎افزوده را دارند. اکثر کارخانه‌های سازنده تجهیزات، حداقل یک مدل هیبریدی در تولیدات جدیدشان دارند كه به تدريج تبديل به الزامی برای قرار گرفتن در فضای رقابت سازندگان تجهيزات كاربر شده است. با توجه به این روند، برودکسترها در حال از دست دادن موقعیت تک‌قطبی خود در زمینه تلویزیون هستند و باید به فرصت‌ها و تهدیدهای این توسعه فکر کنند و به دنبال برآورده شدن نیازهای آینده خود باشند.

به دلیل اهميتي که بحث هيبريد برودکست- برودبند در دنيای امروز برای برودکسترها، اپراتورهای IP و همچنين سازندگان تجهيزات پيدا کرده است، هدف از اين کتاب بررسی هيبريد برودکست- برودبند از جنبه‌های مختلف است.


Hybrid Report Final 951225.pdf

بررسی ارائه خدمات تلویزیون اجتماعی (Social TV)

بررسی ارائه خدمات تلویزیون اجتماعی (Social TV)

در سالیان اخیر گرایش مردم دنیا به سمت شبکه های اجتماعی با رشد روز افزون مواجه بوده است. از آنجا که این شبکه ها امکان آگاهی از نظرات مردمی و علایق آنها را در زمان واقعی فراهم می‌سازند، برودکسترهای معروف نیز در جهت اطلاع از نظرات مخاطبان خود و نمایش آنها در تلویزیون به سمت فناوری‌هایی رو آورده اند که این امکان را فراهم می‌کنند. یکی از این فناوری‌ها، تلویزیون اجتماعی است.

تلویزیون اجتماعی یک سرویس مکمل تلویزیونی است که با هدف ایجاد پیوند بین شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون مطرح شده است. تلویزیون اجتماعی علاوه بر برقراری تعاملات بین مخاطبان، ابزارهایی را فراهم می‌آورد که دریافت، مدیریت و انتشار این محتواها در تلویزیون را تسهیل می‌نماید. همچنین ابزارهایی وجود دارند که می‌توانند تحلیلی از رفتار مخاطبان شبکه‌های اجتماعی ارائه نمایند. بدین ترتیب برودکسترها از سلایق مخاطبان خود آگاهی می‌یابند و می‌توانند از این اطلاعات در جهت بهبود کیفیت برنامه‌های تلویزیونی و جذب مخاطبان بیشتر استفاده نمایند.

در گزارش حاضر، مباحث مربوط به تلویزیون اجتماعی در سه فصل مورد مطالعه قرار گرفته است. در فصل اول به مرور ادبیات تلویزیون اجتماعی پرداخته شده است. در فصل دوم خدمات تلویزیون اجتماعی مطرح شده است. در فصل سوم نیز راهکارهای جهانی و محصولات شاخص در این حوزه معرفی و مورد بررسی قرار گرفته است.


IRIB-SocialTV-Report-96.03.08.pdf

پیام رهبری96


اجلاس 14

fani.irib.ir

ejlas14.V2.jpg

ejlas-14.jpg

سمینار-رادیو-دیجیتال.jpg

تلویزیون اجتماعی و گرافیک خلاق

تلویزیون اجتماعی و گرافیک خلاق
96/5/10
سید حسین علوی و علیرضا بهادری
1. معرفی تلویزیون اجتماعی و یک نمونه محصول آن 2. اجزای پایلوت تلویزیون اجتماعی 3. آشنایی با نسل نوین سیستم های گرافیک و CG 4. سناریو ترکیبی محصول تلویزیون اجتماعی و CG 5. نمایش خلاقانه محتوای منتخب در شبکه های تلویزیونی
آمفی تئاتر ساختمان شماره 2

نحوه تدوین قراردادهای SLA در ارائه خدمات OTT/IPTV

نحوه تدوین قراردادهای SLA در ارائه خدمات OTT/IPTV
96/5/3
شرکت رهاورد پژوهش ارتباطات
آمفی تئاتر ساختمان شماره 2

برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی شرکت های دانش بنیان کشور

بازگشت

اولین نمایشگاه تخصصی شرکت های دانش بنیان کشور در حوزه ی برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات، در تاریخ 12-15 مردادماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) برگزار می گردد (www.ieeiexpo.ir). این نمایشگاه مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده و در کانال رسمی تلگرام این معاونت به اطلاع شرکت های دانش بنیان رسیده است. دستگاه های مختلف کشور همچون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ وزارت نیرو؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرداری تهران جزو حامیان این نمایشگاه می باشند.بخش های مختلف این نمایشگاه شامل: الکترونیک، ارتباطات و مخابرات، کنترل، نفت و گاز و پتروشیمی، کشاورزی، شیلات، برق، سلامت و تجهیزات پزشکی و ... می باشد. در این نمایشگاه برای اولین بار، برترین شرکت های تولیدکننده ی داخلی در صنایع پیشرفته به ارائه ی توانمندی های خود می پردازند. با توجه به حضور گلچینی از 300 شرکت دانش بنیان برتر کشور در این نمایشگاه، این نمایشگاه بزرگترین رویداد فناوری کشور در حوزه برق، الکترونیک، فناوری اطلاعات و تجهیزات پزشکی خواهد بود. در این نمایشگاه خدمات مرتبط با بازاریابی، سرمایه گذاری و توسعه ی صادرات به شرکت های دانش بنیان ارائه خواهد شد. همچنین کتاب محصولات شرکت های دانش بنیان نمایشگاه، برای سازمان های دولتی و شرکت های بزرگ خریدار محصولات دانش بنیان ارسال خواهد شد.همچنین هماهنگی های لازم برای بازدید مسئولین دستگاههای مختلف کشوری و مدیران شرکتهای بزرگ خصوصی و دولتی از نمایشگاه به عمل آمده است.پیرو هماهنگی های انجام شده با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، این نمایشگاه پوشش سراسری در شبکه های مختلف صدا و سیما خواهد داشت. همچنین این نمایشگاه به صورت گسترده در شهر تهران، به اطلاع عموم مردم خواهد رسید. علاقمندان به حضور در این نمایشگاه می توانند با مراجعه به سایت www.ieeiexpo.ir در بخش ثبت نام، ثبت نام اولیه کرده و پس از تایید تیم تخصصی داوری نمایشگاه، ثبت نام خود را ظرف 72 ساعت نهایی کنند.