نفوذپذیری CPUها

بازگشت

نفوذپذیری CPUها

اخیراً تیم Project Zero شرکت گوگل، حفره امنیتی مهمی در عملکرد CPU های موجود در بازار کشف کرده‌اند که حافظه رایانه‌های متصل به شبکه را نفوذپذیر می‌سازد. یک روش بهینه‌سازی تحت عنوان "اجرای احتمالی " عامل بروز این حفره امنیتی است. "اجرای احتمالی"، جهت بهینه‌سازی هم‌روندی در عملکرد تجهیزات رایانشی است و پیش از درخواست سیستمی فعال می‌شود. در این روش پیش‌بینی‌های لازم برای ایمنی محتویات حافظه سیستم در مقابل حملات سایبری لحاظ نشده است و به دلیل دسترسی "اجرای احتمالی" به حافظه ماشین‌های مجازی در یک شبکه رایانه‌ای، با دسترسی به حافظه هر یک از این ماشین‌ها، دسترسی به ماشین‌های مجازی مرتبط نیز امکان‌پذیر می‌شود. این اشکال نه‌تنها در محیط وب، بلکه در شبکه‌های رایانه‌ای و سامانه‌های ابری نیز می‌تواند نرم‌افزارها و اطلاعات کاربران را در معرض حملات سایبری قرار دهد.

روش اجرای احتمالی با فراهم آوردن امکان دسترسی به حافظه سیستم برای تمام برنامه‌ها، امکان دسترسی یک برنامه به حافظه برنامه دیگر و درنتیجه امکان دریافت گذرواژه‌ها، کلیدهای رمزنگاری و اطلاعات کاربری آن برنامه در یک بازه زمانی هرچند کوتاه می‌تواند منشأ یک حفره امنیتی خطرناک باشد. این اشکال عملکردی در CPUهای تولید شرکت‌های Intel، AMD و ARM در سه گونه متفاوت شناسایی شده است که به شرح زیر است:

  • Bound check bypass (CVE- 2017 – 5753)
  • Branch target injection (CVE- 2017 – 5715)
  • Rouge data cache load (CVE- 2017 – 5754)

همچنین وجود این سه گونه نقص امنیتی در CPUهای هم‌نسل و دارای معماری مشابه آن‌ها مانند CPUهای Intel Haswell Xeon و AMD PRO CPU نیز قابل‌اثبات است و یک راهکار واحد، برای مقابله با این سه گونه میسر نیست.

شرکت گوگل پس از شناسایی این تهدیدات، راهکارهای مؤثر را ارائه کرده و در اختیار عموم قرار داده است با توجه به چنین تهدیدی لازم است که سرویس‌دهندگان شبکه، به‌روزرسانی‌های لازم را در سامانه‌های خود انجام دهند.

مرجع: https://security.googleblog.com/2018/01/todays-cpu-vulnerability-what-you-need.html


سمینار کاربرد یادگیری ماشینی در طراحی و تولید خودروهای خودگردان

بازگشت

سمینار کاربرد یادگیری ماشینی در طراحی و تولید خودروهای خودگردان روز سه شنبه، هجدهم مهرماه سال جاری توسط آقای دکتر محمدی‌ها در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

شکل یک. آقای دکتر ناصر محمدی‌ها، برگزارکننده سمینار.

دکتر ناصر محمدی‌ها، دانش‌آموخته‌ی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه صنعتی شریف در رشته برق الکترونیک هستند و مدرک دکترای خود را در زمینه پردازش صدا و تصویر از دانشگاه KTH در سال 1392 دریافت کرده‌اند. زمینه تحقیقاتی ایشان، کاربرد پردازش سیگنال در پردازش گفتار و تصویر با به کارگیری روش‌های یادگیری ماشینی است. ایشان به عنوان محقق در شرکت ZENUITY در زمینه طراحی و تولید نرم افزارهای خودروهای خودگردان مشغول به فعالیت هستند.

محورهای اصلی این ارایه شامل مزایا و لزوم تولید خودروهای خودگردان، معرفی تکنولوژی‌های به کار رفته در فناوری این خودروها، شرح ماژول‌های مختلف خودروهای خودگردان به عنوان یک سیستم ماژولار (شکل دو) و نقش هوش مصنوعی برای طراحی و تولید آن بود.

شکل دو. فناوری خودروهای خودگردان.

در یک سطح بندی، خودروهای خودگردان در شش سطح مختلف قرار می‌گیرند، از سطح 0که ابتدایی‌ترین سطح هوشمندی است و به‌طور اتوماتیک، هیچ گونه کنترلی بر وسیله نقلیه وجود ندارد، تنها در هشداردهی برخی مسایل در رانندگی مانند نزدیک شدن به موانع عمل می‌کند، تا سطح 5 که بالاترین سطح هوشمندی است و کنترل خودرو بدون حضور راننده انجام می‌شود، مانند تاکسی‌های رباتیک. از سطح میانی که حضور راننده در زمان‌های محدود و خاصی تعیین می‌شود، چالش‌های اصلی عملیاتی شدن این فناوری مطرح می‌گردد.

فناوری‌ها و تجهیزات بسیاری همانند دوربین، رادار، لیزر، اتصال ابری، مرکز کنترل ترافیک و ... برای تولید و راه‌اندازی این‌گونه خودروها نیاز است. برخی از سیستم‌ها در طراحی ماژولار یک خودروی خودگردان، عبارتند از:

1. سیستم تقسیم معنایی : برچسب‌گذاری پیکسل‌های تصویر بر اساس اشیایی که شامل می‌شوند مانند خودروها، اشخاص یا آسمان، جاده و آب (شکل سه). این بخش از سیستم به شناسایی فضاهای خالی یا قابل رانندگی کمک می‌کند.

شکل سه. برچسب‌گذاری پیکسل‌های تصویر در سیستم تقسیم معنایی.

2. سیستم تشخیص اشیا ، ترکینگ و جمع آوری اطلاعاتی نظیر سرعت اشیا (شکل چهار).

شکل چهار. سیستم تشخیص اشیا.

3. سیستم اطلاعات جاده‌ایی.

شکل پنج. جمع‌آوری اطلاعات جاده‌ایی از زوایای مختلف.

4. سیستم ترکیب حسگرها : به ترکیب داده‌های حس شده از چند حسگر مختلف گفته می‌شود. این کار به منظور کاهش عدم قطعیت استفاده از حسگرهای تکی انجام می‌شود.

5. سیستم تشخیص صحنه : اشیا را در زمینه بر حسب ساختار سه بعدی صحنه، طرح آن، فاصله‌ها در فضا، عملکرد و ارتباط معنایی بین اشیا آنالیز می‌کند.

6. نقشه‌ها و به‌روز‌رسانی آن با گذشت زمان

7. سیستم تعیین مکان و موقعیت‌یابی

8. قوانین رانندگی و تصمیم‌گیری

9. پیش‌بینی رفتار : برای تحلیل رفتار سایر کاربران جاده‌ای

شکل شش. پیش‌بینی رفتار کاربران جاده‌ای.

10. سیستم نظارت بر راننده

شکل هفت. سیستم نظارت بر راننده.

هرچند هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی نقش به‌سزایی در ارایه راه حل‌های موثر در راستای عملیاتی شدن فناوری‌های پیشرفته‌ای نظیر خودروها خودگران در تمام مراحل طراحی و تولید، در سطوح مختلف، به عنوان یک سیستم هوشمند داشته‌اند، در این میان تهیه و به‌روزرسانی نقشه‌ها، تهیه قوانین جامع رانندگی با وجود خودروهای خودگردان در جاده‌ها و مدل کردن رفتار سایر کاربران جاده‌ای، به عنوان چالش‌های اصلی اجرایی شدن این فناوری بیان شد.


تجارت ویدیوئی در فن‌آوری نمایشگر دوم

بازگشت

در سال‌های اخیر، فن‌آوری نمایشگر دوم راهکارهای بدیع و مؤثری در زمینه تلویزیون تعاملی به همراه آورده است. کاربران نمایشگر دوم با نصب نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه، تبلت و یا لپ‌تاپ می‌توانند به محتوای تکمیلی یک برنامه تلویزیونی دسترسی پیدا کنند. انواع پیشرفته این نرم‌افزارها به کاربران کمک می‌کند که نه‌تنها امکانات بیشتری برای انتخاب محتوای موردعلاقه‌شان داشته باشند، بلکه بتوانند از تجربه شخصی مطلوب بهره‌مند گردند (شکل یک). کارشناسان رسانه و تجارت الکترونیکی در زمینه این تجارب شخصی موفق به کشف ویترین عرضه کالا، سازگار با سلیقه مخاطب شده‌اند.

تجارت ویدئویی
شکل یک. نرم‌افزار کاربردی برای تجارت ویدئویی با استفاده از نمایشگر دوم.

رسانه‌های نوین در موارد متعددی موجب تغییر مناسبات اجتماعی و تجارب شخصی از شرایط چهره به چهره به الگوهای ارتباطی غیرحضوری شده‌اند، به‌طوری‌که ساختار ذهنی افراد جامعه به‌طور فزاینده تحت تأثیر تجارب رسانه محور قرار می‌گیرد. راهکارهایی که برای سامان‌دهی به این فرآیند پیشنهاد می‌شوند می‌بایست مسائل مطرح در دو حوزه فضای مجازی و بازار محتوا را مدنظر قرار دهند. در سازوکارهای اقتصاد محتوای تلویزیونی، آگهی‌های بازرگانی اغلب نقش کلیدی پیداکرده‌اند و با پیدایش فن‌آوری‌های نوین، راهکارهای ابداعی در حال تبدیل روش‌های سنتی خریدوفروش کالا (چهره به چهره) به‌ روش‌های آنلاین (تجارت الکترونیکی) هستند. مخاطب برنامه‌های تلویزیونی با استفاده از نمایشگر دوم در پی تجارب مطلوب شخصی است و بر این اساس کارشناسان تجارت کالا "نظریه تجربه برند" را مطرح کرده‌اند. به این معنا که اگر عرضه‌کننده یک کالا بتواند در ایجاد یک تجربه مطلوب شخصی نقش داشته باشد و در اجزای محتوای آن مشاهده شود، در ایجاد تمایل مخاطب برای تهیه کالا بسیار مؤثر خواهد بود (شکل دو).

تجارت ویدئویی
شکل دو. عرضه کالا همراه با ایجاد تجربه مطلوب برای مخاطب.

استارت آپ Appiness موفق به طراحی و ساخت نرم‌افزار کاربردی Spott برای نمایشگر دوم شده است که می‌تواند با ایجاد محتوای تکمیلی برای برنامه‌های تلویزیونی علاوه بر ایجاد تجربه شخصی مطلوب برای بیننده‌ی برنامه، با یک سازوکار پیشرفته محصولات فروشگاه‌های اینترنتی را به او معرفی کند (شکل سه). سامانه پردازش تصویر Appiness به‌وسیله الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، اجزای فریم‌های هدف (چهره، لباس، وسایل) را در محتوای تلویزیونی تشخیص می‌دهد و با مطابقت موارد مارک‌دار با فراداده، عرضه‌کنندگان کالا را شناسایی و امکان خرید آن‌ها را به‌صورت آنلاین برای مخاطب برنامه تلویزیونی فراهم می‌سازد. این فن‌آوری، یک صنعت جدید به نام "تجارت ویدیوئی" در حوزه عرضه کالا است که بر اساس امکانات تجارت الکترونیکی، محتوای تلویزیونی و تجربه شخصی مخاطب علاوه بر رضایتمندی خریدار کالا، منبع درآمد مطلوبی برای مالک محتوا ایجاد می‌کند.

تجارت ویدئویی
شکل سه. نحوه عملکرد نرم‌افزار Spott.

پردازشگر رسانه تصویری Appiness از سه سامانه انتخاب فریم‌های کلیدی زمان‌بندی‌شده محتوا، پایگاه داده تجارت الکترونیکی پویا و سامانه مدیریت محتوای CMS سازگار با ویژگی‌های محتوا (ad-hoc) تشکیل شده است. این پردازشگر امکانات وسیعی را در اختیار برنامه‌سازان تلویزیون و طراحان نرم‌افزارهای کاربردی نمایشگر دوم برای ایجاد ویترین‌های تجارت ویدیوئی قرار می‌دهد. مخاطب محتوای مجهز به این نوع برنامه‌های تعاملی نیز می‌تواند همزمان با تجربه‌های شخصی مطلوب خود، کالای مطابق سلیقه و نیازش را شناسایی کرده و با استفاده از پیوندهای موجود در نمایشگر دوم به فروشگاه اینترنتی مراجعه و خریداری کند.

شرکت iMinds که یکی از چهار شرکت معتبر جهان در زمینه شتاب‌دهنده بازار محصولات ابداعی است، در طی ارزیابی کیفیت و کارایی Spott نتایج پژوهش‌های میدانی را بسیار رضایت‌بخش اعلام کرده است.


تصاویر فراتر از Ultra HD- HD

بازگشت

معرفی Ultra HD

امروزه عبارت 4K و Ultra HD را بسیار می‌شنویم. به بیان واضح‌تر، وضوح تصویر " Ultra HD " ابعادی معادل 2160×3840 پیکسل با نسبت 16:9 دارد. ویدئوی Ultra HD با مشخصات 25 fps به صورت غیر فشرده نرخ بیتی معادل 4.98 Gbps دارد. از این رو زیرساخت تولید تصاویر 4K بسیار پرهزینه خواهد بود. همچنین فرمت فشرده سازی استفاده شده برای این نوع ویدئو نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که بتوان با یک نرخ بیت معقول آن را در بستر دیجیتال زمینی و ماهواره ای برای مخاطب ارسال نمود.

تفاوت بین Ultra HD و 4K

از لحاظ فنی 4K یعنی وضوح افقی ۴۰۹۶ پیکسلی. این وضوح توسط شرکتی به نام "ابتکارات سینمای دیجیتال" (Digital Cinema Initiatives) که متشکل از چندین استودیوی فیلم‌سازی است تعیین شده. در واقع از آن‌جا که فیلم‌ها نسبت ابعاد متفاوتی دارند و بسته به مستطیل پرده نمایش متغیرند، در سینما وضوح عمودی تصویر در نظر گرفته نمی‌شود. از سویی تلویزیون‌های Ultra HD هم از نظر فنی دقیقا 4K نیستند. تفکیک‌پذیری آن‌ها ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل است. هرچند علی‌رغم این موضوع، عبارت 4K خیلی بهتر از Ultra HD به زبان می‌چرخد و کمتر کسی است که استفاده از دومی را ترجیح بدهد. حتی شرکت بزرگی چون گوگل هم 4K را به کار می‌برد. آمازون هم از هردو استفاده می‌کند.

معرفی استاندارد فشرده‌سازی H.265/HEVC

همانطور که گفته شد فرمت فشرده­ سازی استفاده شده برای تصاویرUltra HD از اهمیت بالایی برخوردار است. HEVC کوتاه شده عبارت High Efficiency Video Coding یا کدگذاری پربازده ویدیو است. استاندارد فشرده‌سازی HEVC در حقیقت پروژه مشترکی در دو موسسه تحقیقاتی VCEG (گروه متخصصین کدینگ ویدیو) و MPEG(گروه متخصصین تصاویر متحرک) بوده است. اولین سند مشترک استاندارد HEVC در سال 2013 تدوین گردید و نسخه دوم آن با افزودن کارکردهای گسترده‌تر در سال 2014 منتشر شد. در متن سند تدوین شده در سازمان ISO/IEC (با شماره 23008-2) این استاندارد با عنوان «کدینگ پربازده برای ارائه محتوا بر بستر محیط ناهمگن» و با نام دیگر MPEG-H Part 2 شناخته می‌شود. از سویی دیگر این استاندارد در سند سازمان ITU-T با نام H.265 معرفی شده است. درنهایت، هر سه نام مفهومی مشترک دارند و بر یک روش یکسان فشرده‌سازی ویدیو دلالت می‌کنند. هدف اصلی از تدوین استاندارد فشرده‌سازی HEVC عبارت است از بهبود کیفیت کدینگ نسبت به سایر استانداردهای موجود و کاهش بیشتر نرخ داده‌های ویدیویی همراه با حفظ کیفیت دیداری تصاویر. امروزه در صنعت برودکست تلویزیونی، بیشترین مقایسه میان استاندارد HEVC/H.265 با استاندارد ماقبل آن H.264/AVC صورت می‌گیرد و انتظار می‌رود تا استاندارد جدید تقریباً تمام کاربردهای استاندارد قدیم را به گونه بهینه‌تری پوشش دهد چنان‌که اولاً به ازای ابعاد و کیفیت یکسان تصاویر، HEVC باید بتواند ویدیو را با حجم یا نرخ کمتری از داده‌ها نسبت به H.264 فشرده‌سازی کند و ثانیاً در شرایط یکسان ذخیره‌سازی یا ظرفیت انتقال داده‌ها، بایستی کیفیت ویدیوی HEVC بهتر از H.264 باشد. بهره فشرده­سازی HEVC نسبت به H.264  تقریبا 50 درصد بیشتر می­باشد.

 

 

 


برخی روندهای تغییر دیجیتالی در 2017

بازگشت

در طی سالیان اخیر، شاهد دگرسویی رویه های سنتی به سمت دیجیتالی شدن بوده ایم. کسب و کارهای امروزه بقدری تحت تاثیر تغییرات دیجیتال قرار گرفته اند که این تغییرات بعنوان مولفه اصلی استراتژی های کسب و کار مدرن بدل شده اند. طبیعتا منافع ورود این نوع تکنولوژی، در صورت همکاری دقیق عوامل و برنامه ریزی متفکرانه قابل دستیابی است. 10 گرایشی که دانیل نیومن در فوربس[1] برای سال جاری توقع آنها را دارد، در ذیل آمده است:

1. حیاتی بودن تطبیق پذیری: مشاهده روند موفقیت شرکتهای بزرگ کسب و کار در سالهای اخیر نشان دهنده فرهنگ پذیرا بودن آنها نسبت به تغییرات تکنولوژی های نوین است.

2. اهمیت بالای تجربه کاربر: امروزه "کاربران" بسیار مورد توجه هستند و هدف نهایی تغییرات دیجیتالی هم به رضایت کاربر نسبت به تجربه استفاده از سیستم باز می گردد. برای حفظ مشتری باید به کسب رضایتمندی کاربر نسبت به برآورده شدن ارزشها و نیازهایش پرداخت. در واقع مشتری مداری یک اصل بسیار مهم است.

3. نوآوری پویا: در عرصه رقابت در یک حوزه فروش باید بطور مداوم، سریع و بدون اتلاف وقت به ارائه نوآوری ها و پیاده سازی آنها پرداخت.

4. پذیرای نیروی کار دورکار: با تکنولوژی های نوین انتقال صدا و تصویر، به راحتی می توان نیروهای مستعد را از هر جای دنیا به کار گرفت و در ازای آن منافع خوبی را بدست آورد. برخی افراد در مکانهایی خاص بهتر می توانند کار کنند.

5. ورود واقعیت افزوده و واقعیت مجازی: این تکنولوژی ها پیش از این در بازی ها مورد توجه بودند، اما اکنون می تواند یک راه ارتباطی جدید با مشتریان و ارائه تعاملی جالب و فوق العاده با آنان باشد.

6. رابط های برنامه کاربردی: با استفاده از APIها می توان با بسترهای مختلف یک سازمان در کنار هم کار کرد و سرعت بالا و انعطاف پذیری خوبی را بدست آورد.

7. بزرگ داده ها و تحلیل آنها: با تحلیل داده ها، می توان با طرز تفکر مشتری، نیاز مشتری، و میزان در معرض دید بودن یک کسب و کار آشنا شد. در عصر حاضر، تصمیم گیری های کسب و کار نوین نیازمند برنامه های تحلیل داده ها هستند.

8. تغییر دیجیتالی تحت رهبری اینترنت اشیاء : اینترنت اشیاء با کمک به توسعه شهرهای کارآمد و سازمانهای کوچکتر، باعث تغییر دید کاربران و تحت تاثیر قرار گرفتن زندگی روزمره آنها می شود. با فوایدی که از IoT به هر دوی مشتری ها و کسب و کارها می رسد، پیش بینی می شود تا چند سال آینده تغییر ساختار کسب و کار را شاهد باشیم.

9. ماشینهای هوشمند و هوش مصنوعی: به زودی ماشینها قادر به یادگیری و تطبیق خود با محیط خواهند شد و هوش مصنوعی که تابحال تخیلی تصور می شد، به واقعیت تبدیل می گردد.

10. تخریب انباره‌ها: در توضیح این اصطلاح باید گفت که چه در حوزه سازمان و چه در حوزه تکنولوژی، دیگر کسی مسئول مطلق نیست و همگان می بایست در جریان فعالیتها باشند. با حذف موانع بین مدیران و سطوح پایینی، نوآوری و همکاری بین بخش‌ها در این مدل آشکارتر خواهد بود و تصمیم گیری‌های بهتری روی فرصت‌های بدست آمده انجام می شود.

منبع: [1] https://www.forbes.com/sites/danielnewman/2016/08/30/top-10-trends-for-digital-transformation-in-2017/#635034da47a5


برخی روندهای تغییر دیجیتالی در 2017

برخی روندهای تغییر دیجیتالی در 2017


فیلم مستند "پازلی‌ها"

بازگشت
  1. مقدمه

فیلم مستند «پازلی‌ها» به کارگردانی مهدی گنجی، تهیه‌کنندگی مجتبی میرطهماسب، فیلمنامه­ی مهدی گنجی- طرح از رضا بهرامی­نژاد، و با مشاوره رخشان بنی‌اعتماد در سال 1395 در قالب مستند تولید شده است. پازلي‌ها يک مستند 70 دقيقه‌اي است که چالش استارتاپ‌هاي ايراني را به خوبي نمايش مي‌دهد، بخصوص استارتاپ‌هايي که در دل شهرستان‌هاي ايران رشد کرده و سپس مي‌خواهند ايده خود را تبديل به کسب‌وکاري موفق کنند. بازیگران این مستند حمیدرضا قادری، مصطفی لطفی، حسین آریان، محمدحسین محسنی سازندگان اپلیکیشن پازلی هستند.

  1. خلاصه مستند

در مستند پازلی­ها، روایت برهه­ای از زندگی چهار جوان دانشجو مطرح می­شود که به صورت استارت­آپی، قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارند. این چهار جوان برای تحقق بخشیدن به رویای خود، برای مدت محدود، تحصیل و زندگی خود در شهرستان را رها کرده و راهی تهران می­شوند. این چهار جوان که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته IT در دانشگاه بیرجند مشغول به تحصیل هستند، نام پازلی­ها را برای گروه و استارت­آپ خود در نظر گرفته و برای شروع، سراغ شرکت آواتک رفتند و ایده خود را ثبت می­کنند. بعد از طی مدتی که آواتک امکانات متناسب با پیشرفت و رقابت با سایر استارت آپ­ها را برایشان فراهم نمود، در مرحله انتخابی که قرار است 10 ایده انتخاب شود، ایده پازلی­ها رد می­شود و اولین شکست رقم می­خورد. با اینحال یکی از داوران آواتک که مدیرعامل شرکت چارگون است و ایده پازلی­ها توجه وی را جلب کرده، اتاقی از شرکت در اختیار این گروه می­گذارد و طی یکسال پر فراز و نشیب که عمده مشکلات شامل مسائل مالی و دوری از خانواده است، موفق می­شوند ایده شان را به لانچ نزدیک کنند و برای شروع و تست سراغ موسسه توانبخشی رعد می­روند و مسابقه اپلیکیشن­نویسی با استفاده از استارت­آپ خود در این موسسه و بین توانیاب­ها برگزار می­کنند. پازلی­ها در واقع یک پلتفرم با کاربری بسیار ساده است که کسانی که دانش برنامه­نویسی هم ندارند می­توانند با استفاده از این پلتفرم، اپلیکشن­های موبایل خود را بسازند و در ادامه با پرداخت­های درون برنامه­ای می­توانند قابلیت­های اپلیکیشن خود را بالا ببرند. مدیریت محتوا و تصاویر، خبرخوان، فروشگاه، نوتیفیکیشن، فروشگاه فایل، پرداخت‌ درون‌برنامه‌ای، تبلیغات درون‌برنامه‌ای، معرفی و استفاده از نقشه بخشی از قابلیت‌های اپلیکیشن است.  این گروه مسیر پر چالش خود را تا رفتن به نمایشگاه الکامپ ادامه می­دهند و در نهایت بعد از تلاش­های بسیار و رسیدن سطح فنی کار به یک سطح پایدار، و همچنین یافتن لینک­های تجاری، به شهرستان خود برگشته و شرکت خود را راه اندازی می­کنند. و در نهایت موفق می­شوند سرمایه­گذاری برای خود پیدا کنند و هم اکنون قیمتی که برای پلتفرم پازلی­ها ارزش­گذاری شده یک میلیارد تومان است.

  1. نتیجه­‌گیری و پیشنهادات

این مستند به اهداف ذیل اشاره می­کند:

  1. بوجودآمدن احساس نیاز و لزوم شرکت­هایی مانند آواتک می­باشد. آواتک برای استارت‌آپ‌های نوپا کارگاه‌ و دوره‌های آموزشی تخصصی متناسب با نیاز آن­ها و بر مبنای الگوهای موفق جهانی برگزار می­کند. آواتک فضایی پویا را فراهم می‌کند. استارت­آپ­ها می‌توانند از تجربیات مربیان و کارآفرینان برتر داخلی و خارجی آواتک بهره‌مند شوند و مربیان بر اساس تجربیاتشان آن­ها را راهنمایی کنند. آواتک علاوه بر امکانات و خدمات، در دوره شتاب‌دهی ۲۵ میلیون تومان سرمایه نقدی در اختیار استارت­آپ­هایی که ایده­شان قابلیت رشد از نظر داوران داشته باشد قرار می‌دهد.
  2. ضرورت حضور مدیران میانی (رابط کارشناسان فنی و مدیران تصمیم ساز ارشد) در دوره­های استارت­آپ­ها که در اکثر دانشگاه­ها به صورت هفتگی برگزار می­شود و یا حتی برگزاری چنین جلسات به صورت دوهفتگی یا ماهانه زیر نظر سازمان، که در یک فضای دوستانه، اشتراک­گذاری اطلاعات فنی و کسب و کار رخ دهد و هم ایده­ها و استعدادهای برتر امکان شکوفایی و بروز پیدا کنند.
  3. حمایت دستگاه­های دولتی توانمند از جوانان خلاق و متفاوت که بلندپروازی در رویاپردازی و جسارت آن­ها در تحقق بخشیدن به رویاهایشان منجر به حرکت­های چالاک در زمینه­های فنی و بخصوص در ارتباط با رسانه­های نوین می­شود.
  4. اگر شرکت چارگون بعد از اخراج ایده گروه پازلی­ها از آواتک، از آن­ها حمایت نمی­کرد، این پلتفرم نهایتا تعدادی محدود کاربر و در یک سطح فنی مینیمم عرضه می­شد و هرگز امکان رشد پیدا نمی­کرد. در شهرستان­ها نیروهای مستعد و خلاق بسیاری هستند که اغلب به خاطر مشکلات مالی قابلیت بروز همه توانمندی­های خود در سطح ملی را پیدا نمی­کنند. سازمانی مانند صدا و سیما که در تمام مراکز استان­ها، مراکز فعال دارد شاید بتواند در دوره­های بخصوصی فراخوانی عمومی برای ایده­های خلاق داشته باشد و با داوری فنی، از برترین این ایده­ها حمایت کند.

نفوذپذیری cpuها

پازلی ها

عکس فیلم مستند پازلی ها


پیام رهبری96


پیام رهبری در سال 96

1-5.jpg

سمینار کاربرد یادگیری ماشینی در طراحی و تولید خودروهای خودگردان روز سه شنبه، هجدهم مهرماه سال جاری توسط آقای دکتر محمدی‌ها در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. دکتر ناصر محمدی‌ها، دانش‌آموخته‌ی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه صنعتی شریف در رشته برق الکترونیک هستند و مدرک دکترای خود را در زمینه پردازش صدا و تصویر از دانشگاه KTH در سال 1392 دریافت کرده‌اند. زمینه تحقیقاتی ایشان، کاربرد پردازش سیگنال در پردازش گفتار و تصویر با به کارگیری روش‌های یادگیری ماشینی است. ایشان به عنوان محقق در شرکت ZENUITY در زمینه طراحی و تولید نرم افزارهای خودروهای خودگردان مشغول به فعالیت هستند. محورهای اصلی این ارایه شامل مزایا و لزوم تولید خودروهای خودگردان، معرفی تکنولوژی‌های به کار رفته در فناوری این خودروها، شرح ماژول‌های مختلف خودروهای خودگردان به عنوان یک سیستم ماژولار و نقش هوش مصنوعی برای طراحی و تولید آن بود.


8سمینار کاربرد یادگیری ماشینی در طراحی و تولید خودروهای خودگردان

7سمینار کاربرد یادگیری ماشینی در طراحی و تولید خودروهای خودگردان

6سمینار کاربرد یادگیری ماشینی در طراحی و تولید خودروهای خودگردان

4سمینار کاربرد یادگیری ماشینی در طراحی و تولید خودروهای خودگردان

3سمینار کاربرد یادگیری ماشینی در طراحی و تولید خودروهای خودگردان

5سمینار کاربرد یادگیری ماشینی در طراحی و تولید خودروهای خودگردان

2سمینار کاربرد یادگیری ماشینی در طراحی و تولید خودروهای خودگردان

1سمینار کاربرد یادگیری ماشینی در طراحی و تولید خودروهای خودگردان